موسیر و خواص آن

موسیر و خواص آن

موسیر خواص،موسیر به انگلیسی،موسیر تازه،موسیر چیست،موسیر در بارداری

از خواص موسیر چقدر می دانید

لازم به ذکر است که موسیر از آن گیاهان دو رگه می باشد. البته چیزی شبیه به سیر و پیاز می باشد. قابل ذکر است که برگ‌های این گیاه باریک و دراز می باشد و گل‌های ارغوانی دارد. بهتر است بدانید که پیاز این گیاه، خوراکی می باشد.قابل ذکر است که  می‌توان از آن در تهیه‌ی انواع ترشیجات، سالاد، سس و غیره استفاده کرد.در واقع این ماده‌ی غذایی مفید عطر و بوی فوق‌العاده‌ای به غذاهایتان می‌دهد و درعین‌حال سرشار از خواص مفید برای بدن شماست.

موسیر،خواص موسیر
موسیر برای مقابله با میکروب‌ها یک ابزار است .

لازم به ذکر است که موسیر مثل دیگر اعضای خانواده‌ی خود سرشار از ترکیبات گوگردی می باشدو به همین دلیل هم خواص ضدباکترایی دارد. البته می توان گفت در نتیجه موسیرِ، از انتشار میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا پیشگیری می نماید. البته حواستان باشد معنی حرفمان این نیست که در صورت بروز یک بیماری عفونی در فرد، موسیر می‌تواند جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها شود. لازم است بدانید که بلکه می‌توان از این ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات استفاده نمود.

موسیر،خواص موسیر
موسیر دوست استخوان‌ های شما

قابل ذکر است که موسیر سرشار از ویتامین C و A و همچنین از منابع فسفر و منیزیم است. بدنیست بدانید که همین ترکیبات از آن یک ماده‌ی غذایی دوستدار سلامت استخوان‌ها ساخته است. در واقع برای داشتن استخوان‌های محکم و سالم حتماً از محصولات لبنی که سرشار از کلسیم می باشد استفاده کنید و در کنار آن موسیر را به عنوان یار کمکی به کار بگیرید. در این صورت خدمت زیادی به اسکلتتان حتما کرده اید.

موسیر،خواص موسیر

موسیر برای هضم راحت غذا بسیار مفید است.

لازم به ذکر است که اگر در هضم غذا مشکل دارید توصیه می‌کنیم موسیر را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنیدو مصرف نمایید. به خاطر اینکه سرشار از فیبرهاست که علاوه بر ایجاد احساس سیری می‌تواند به هضم غذا و عملکرد خوب روده‌ها نیز یاری برسانید. البته موسیر با افزایش ترشح صفرا موجب هضم راحت‌تر غذاها می‌شود. در واقع علاوه بر این باید بدانید که موسیر به اندازه‌ی سیر یا پیاز برای معده مشکل ایجاد نمی‌ سازد. در واقع افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند به راحتی می‌توانند از موسیر پخته‌شده استفاده نمایند.لازم به ذکر است که برای افرادی که از بوی سیر بدشان می‌آید نیز مناسب‌تر است چون بوی آن به اندازه‌ی سیر تند نمی باشد.

موسیر،خواص موسیر

جالب است بدانید که موسیر موجب برطرف شدن کلسترول بدن خون می‌شود و به تنظیم فشارخون نیز کمک می‌کند. البته به خاطر اینکه حاوی منیزیم است.در واقع هر 100 گرم موسیر حاوی 250 میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی است که نقش موثری در کنترل فشارخون، بهبود عملکرد قلب و کلیه‌ها دارد و به انقباض‌های عضلانی کمک می‌رساند.از موسیر برای سلامت خود و خانوادتان استفاده کنید.

موسیر و خواص آن

مطالب مرتبط:

پیاز

سیر

تره فرنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.